پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي

در خجسته سالروز ميلاد مولاي متقيان – امام علي بن ابيطالب (ع) – نماز جمعه تهران با حضور انبوه عاشقان علوي و به امامت رهبر معظم انقلاب با شكوه و معنويت فراوان اقامه شد و حضرت آيت الله خامنه اي به تبيين مسائل مهمي همچون شكل گيري دولت جديد – فعاليتهاي هسته اي ايران و مسئله عراق و فلسطين پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تبريك سالروز ولادت امير مومنان حضرت علي (ع) به برگزاري پرشكوه انتخابات رياست جمهوري اشاره كردند و آن را مايه عزت – سرافرازي – و اقتدار ملي كشور دانستند و تاكيد كردند: اكنون كه دولت در آستانه تشكيل است انشاءالله رئيس جمهور و مجلس براساس وظايف قانوني و البته با تفاهم و همكاري به وظايف قانوني خود عمل خواهند كرد تا دولت جديد هرچه سريعتر تشكيل و مستقر شود.
ايشان با اشاره به اينكه رهبري همچون گذشته و در ادامه سيره امام از رئيس جمهور منتخب و دولت و همچنين مطالبات مردم حمايت خواهد كرد افزودند: رئيس جمهور محترم بعد از تشكيل دولت بايد با كمك همكاران خود مطالبات مردم و وعده هاي داده شده را با جديت پيگيري كند تا در فرصت معقول و در حد مقدورات بتواند در جهت حل مشكلات مردم گام بردارد.
مقام معظم رهبري لزوم پرهيز از عجله و انفعال را خاطرنشان كردند و افزودند: آنچه مورد نظر مي باشد پيگيري وعده ها و مطالبات مردم با تدبير و با سرعت عمل معقول است.
حضرت آيت الله خامنه اي افق آينده كشور را روشن ارزيابي كردند و افزودند: مردم ايران همواره اهل انصاف بوده اند و اكنون نيز با وجود مشكلات موجود – هيچگاه توقع حل مسائل و كمبودها را در مدتي كوتاه ندارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي ابراز اميدواري كردند با توجه به اختيارات وسيع رئيس جمهور و همچنين همكاري مجلس و قوه قضائيه – دولت آينده با ايمان و انگيزه قوي ضمن تلاش براي حل مشكلات كارهاي بلند مدت را نيز پيگيري كند.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از خطبه دوم نماز با اشاره به مسئله هسته اي – سياست جمهوري اسلامي ايران را اعتدال – منطق – تفاهم – مذاكره و تقويت اعتماد اعلام و تاكيد كردند: البته سياست اعتماد سازي بايد دو طرفه باشد و اگر غرب به ويژه اروپاييها بدنبال اطمينان يافتن از ايران هستند بايد خود آنها نيز اقداماتي براي جلب اعتماد ايران انجام دهند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به خدعه تبليغاتي غرب مبني بر تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي خاطرنشان كردند: جمهوري اسلامي ايران مسئله هسته اي را در درجه اول – مسئله اي علمي و زمينه اي براي به دست آوردن سوخت نيروگاه هسته اي و در درجه دوم يك بحث اقتصادي مي داند و همانگونه كه بارها مسؤولان مختلف كشور تاكيد كردند و مردم نيز از آن حمايت نموده اند ايران هيچگاه به دنبال سلاح هسته اي نيست.
ايشان اين گفته اروپاييها را مبني بر اينكه ايران بايد از تلاش علمي براي توليد سوخت هسته اي دست بردارد يك حرف زور خواندند و تصريح كردند: ملت ايران تحميل – زورگيري و باج خواهي را از هيچكس قبول نمي كند و اروپاييها بايد بدانند كه دوران استعمار قرن نوزدهم گذشته است و بايد لحن طلبكارانه خود را تغيير دهند.
ايشان منشا اصلي اين حرف زور را امريكا دانستند و تاكيد كردند: امروز نظام جمهوري اسلامي ايران متكي به هفتاد ميليون جمعيت است و ملت و دولت ايران همانند كوه احساس قدرت و توانايي مي كنند و از حقوق خود كوتاه نخواهند آمد و هيچكس هم حق معامله در مورد حق ملت را ندارد. حضرت آيت الله خامنه اي مسئله هسته اي را يك مسئله ملي و فراجناحي و فراگروهي دانستند و افزودند: توصيه ما به اروپاييها اين است كه قدري تامل نمايند و تحت تاثير امريكا و صهيونيستها قرار نگيرند زيرا امريكاييها و صهيونيستها نه بدنبال منافع اروپاييها و نه بدنبال منافع ملت ايران هستند.
رهبر معظم انقلاب تبليغات رسانه هاي غربي را در مورد اجماع جهاني بر ضد ايران، يك خدعه و فريب تبليغاتي ديگر خواندند و با اشاره به مخالفت بسياري از كشورهاي جهان و حتي برخي كشورهاي اروپايي با زورگويي و باجگيري از ايران افزودند: تنها اجماع جهاني كه وجود خارجي دارد. اجماع بر ضد تسليحات اتمي است كه مركز اين پديده شوم، امريكاست و رژيم صهيونيستي خطرناكترين دارنده سلاح اتمي به شمار مي رود.
ايشان با اشاره به اينكه بسياري از كشورهاي جهان، آرزوي داشتن فناوري هسته اي را دارند خاطرنشان كردند: حتي اگر اجماع جهاني هم بر ضد ايران وجود داشت، ملت ايران از حق خود نمي گذشت اما بسياري از ملتها و دولتها در بحث هسته اي، پشتيبان ملت ايران هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين اعلام كردند: به ياري پروردگار در آينده اي نه چندان دور، جوانان ملت ايران، نيروگاه هسته اي را هم بدست تواناي خود مي سازند.
مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مسائل عراق، دولت اين كشور را يك دولت برخاسته از راي مردم و نتيجه عملكرد صحيح روحانيت پيشرو، مرجعيت و نخبگان سياسي عراق دانستند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران همواره آرزومند رفاه و امنيت و پيشرفت مردم عراق است و از ناامني هاي كنوني و كشتارهاي روزانه در اين كشور بشدت آزرده مي باشد
ايشان با تاكيد بر اينكه متهم اصلي حوادث اخير عراق امريكا مي باشد خاطرنشان كردند: هزاران نيروي نظامي، اطلاعاتي و امنيتي امريكا در سراسر عراق حضور دارند و تروريستها زير چشم امريكاييها مي باشند لذا اگر آنها بخواهند اين ناامني ها متوقف شود، مي توانند و برخي نيز معتقدند ناامني ها در عراق با هدايت سرويس هاي جاسوسي امريكا و صهيونيستها صورت مي گيرد زيرا ناامني بهانه ادامه اشغال است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه امريكا در عراق شكست خورده و به اهداف خود نرسيده است، افزودند: دولت امريكا با دخالت در امور داخلي عراق مي خواهد اهداف و منافع خود را تامين كند، همانگونه كه امروز در تدوين قانون اساسي عراق دخالت مي كند اما با وجود تمام هزينه هايي كه امريكاييها پرداخته اند نفرت عمومي از دولت امريكا در عراق افزايش يافته و امروز هيچ فردي منفورتر از جورج بوش در عراق وجود ندارد.
ايشان با اشاره به گسترش مخالفت با سياستهاي امريكا در عراق، در سطح جهان و حتي داخل امريكا خاطرنشان كردند: امريكاييها براي فرار از واقعيت شكست خود در عراق، به فرافكني و متهم كردن ايران و سوريه روي آورده اند در حاليكه اين اتهامات سخنان مهمل و بي معنا است زيرا گروههاي تروريستي موجود در عراق يا ساخته دست و يا زير نفوذ امريكا مي باشند.
ايشان همچنين با اشاره به عقب نشيني صهيونيستها از نوار غزه، آن را حادثه اي مهم و يك شكست ديگر براي رژيم صهيونيستي ارزيابي و تصريح كردند: اين پيروزي نتيجه فشار مقاومت ملت فلسطين است و برخلاف برخي تبليغات، اين عقب نشيني بدليل مذاكرات نبوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه مسئله فلسطين با عقب نشيني رژيم صهيونيستي از بخش كوچكي از سرزمين هاي اشغالي حل نخواهد شد، تاكيد كردند: تنها راه حل مسئله فلسطين برگزاري انتخابات عمومي با حضور فلسطيني هاي اصيل داخل سرزمين هاي اشغالي و خارج آن اعم از مسلمان، يهودي و مسيحي است كه هر دولتي كه در نتيجه اين انتخابات و با نظر مردم فلسطين برسر كار بيايد، مورد قبول خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي در خطبه اول نماز، امام علي (ع) را قله كرامت انساني و پيشوا و الگوي هميشگي انسانهاي صالح و پرهيزگار خواندند و تقوا را درس جاودان حضرت علي بن ابيطالب (ع) براي تمام نسلهاي بشر برشمردند.
ايشان، تقوا را مراقبت دائم از دل و عقل و اعمال و گفتار دانستند و خاطرنشان كردند:‌ايران اسلامي و امت بزرگ اسلامي، امروز بيش از هر زمان ديگر، به اين امر سعادت بخش و زندگي ساز، نياز دارد.
رهبر معظم انقلاب، تشكيل كشوري كاملا اسلامي را هدف اساسي ملت ايران و انقلاب اسلامي برشمردند و افزودند: انقلاب و تشكيل نظام حكومتي متكي بر اسلام، دو گام اساسي ملت در تشكيل كشوري اسلامي بوده است اما با وجود همه پيشرفتهاي بدست آمده، ايران، نيازمند تشكيل دولت اسلامي است تا با تحقق هدف اساسي ملت – اسلام حياتبخش، نشاط آور، تحرك آفرين و بدون كج انديشي و تحجر و التقاط و انحراف، كاملا بر كشور حاكم شود و نيازهاي مادي و معنوي مردم كاملا تامين گردد.
حضرت آيت الله خامنه اي تشكيل كشوري اسلامي را، ضامن برخورداري ملت ايران از همه بركات الهي دانستند و افزودند: با تشكيل كشوري اسلامي، تمدن اسلامي نيز قافله سالار جامعه بشري مي شود و فرهنگ اسلامي فضاي عمومي جوامع انساني را دربر مي گيرد اما تحقق اين اهداف متعالي، نيازمند تقوا و مراقبت فردي و اجتماعي همه مسلمانان و نيز امت اسلامي است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با تبيين فرازهايي از سخنان اميرمؤمنان افزودند: علي (ع) در همه ميدانها، انساني مقتدر، مبتكر و مدبر بود و با ايستادگي بر مباني اسلام، از موضع تهاجمي با زشتي ها و بي عدالتي ها، مقابله مي كرد كه علاج همه مشكلات ما نيز در پيروي از همين ويژگي هاست.
حضرت آيت الله خامنه اي، آينده روشن ملت ايران را در گرو استقامت و خستگي ناپذيري دانستند و افزودند: جوانان نسلهاي گذشته، از هيچ تلاشي براي تحقق اهداف انقلاب دريغ نكردند و امروز نوبت نسل جوان كنوني است كه با تكيه بر تقوا، در ميدان علم و عمل و سياست و كار و خدمت، به فعاليت خستگي ناپذير بپردازد و آينده روشن كشور را تضمين نمايد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين، ماه رجب را ماه طراوت معنوي جان و دل خواندند و با توصيه به بهره گيري كامل از بركات اين ماه بزرگ، به تجليل از معتكفان پرداختند و افزودند: شركت دهها هزار نفر در مراسم اعتكاف، جزو رويشهاي انقلاب اسلامي و پديده اي جديد و سراسر معنويت است كه تا قبل از انقلاب، در اين سطح و گسترش، اصولا وجود نداشت.
رهبر معظم انقلاب همچنين در پايان خطبه ها، مطالبي را به زبان عربي خطاب به برادران مسلمان عرب زبان بيان كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /