پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اقامه نماز عيد سعيد فطر توسط رهبر معظم انقلاب

مردم مؤمن و موحد ايران به شكرانه يك ماه عبادت و نيايش نماز عيد سعيد فطر را امروز با شكوه هر چه تمام در سراسر كشور اقامه كردند.
در اوج اين عبادت و شكرگزاري ملي صدها هزار نفر از مردم تهران نماز عيد سعيد فطر را با معنويتي مثال زدني و به امامت حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در مصلي بزرگ امام خميني بجاي آوردند.
رهبر انقلاب اسلامي در خطبه هاي نماز با تبريك عيد بزرگ فطر به امت اسلامي و به ويژه ملت شريف ايران ماه رمضان امسال را ماه ظهور و بروز طراوت و نشاط ملت ايران در عرصه هاي مختلف معنوي و سياسي برشمردند و آحاد مردم را به حفظ دستاوردهاي اين ماه مبارك و تقويت ارتباط با پروردگار توصيه كردند.
ايشان راهپيمايي پرشكوه و سراسري روز جهاني قدس را جلوه اي از طراوت و نشاط سياسي مردم ايران برشمردند و افزودند: خروش و فرياد رساي ملت ايران در حمايت از مردم مظلوم فلسطين، به فضل الهي در جهان اسلام و بسياري از ديگر مناطق جهان تكرار شد كه پيروزي حزب الله لبنان در اين طراوت روحي و سياسي امت اسلام ، تأثير مخصوصي داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي ماه رمضان امسال را در پرتو حضور بياد ماندني مردم به ويژه جوانان در مجالس دعا و توسل و احياء، ماهي بسيار باصفا خواندند و خاطر نشان كردند: حضور همه قشرهاي مردم با هر سليقه و ظاهر، در مراسم مختلف معنوي نورانيت خاصي به دلها بخصوص به جوانان بخشيده است كه اين نعمت بسيار بزرگ را بايد با تقويت ارتباط با پروردگار استمرار بخشيد و آن را دستمايه پيشرفت و موفقيت در عرصه هاي مختلف قرار داد.
رهبر انقلاب اسلامي در خطبه دوم نماز با تبيين اهميت فراوان انتخابات همزمان مجلس خبرگان و شوراهاي اسلامي، آحاد مردم را به حضور پرشور در اين رويداد بزرگ فراخواندند.
ايشان انتخابات مجلس خبرگان از لحاظ اهميت و حساسيت بي نظير دانستند و با اشاره به انتخاب رهبر و نظارت بر رهبر به عنوان دو وظيفه اصلي و منحصر به فرد مجلس خبرگان افزودند: در هنگام فقدان رهبري، اگر مجلس خبرگانِ آماده و بصير و مورد اعتماد ملت وجود نداشته باشد چنان گره اي در دستگاه مديريت كشور بوجود مي آيد كه با هيچ سر انگشتي باز شدني نيست و اين واقعيت نشان دهنده اهميت مجلس بي بديل خبرگان است.
حضرت آيت الله خامنه اي تلاش مستمر دشمنان را براي دلسرد كردن مردم از شركت در انتخابات خبرگان ياد آور شدند و افزودند: مردم هوشيار ايران در دوره قبلي انتخابات خبرگان با حضور قوي و پر شور خود نقشه هاي دشمنان و تبليغات راديوهاي بيگانه را بي ثمر گذاشتند و در اين دوره نيز با شور و بصيرت كامل و از روي احساس وظيفه و تكليف در اين انتخابات بسيار مهم شركت مي كنند و مجلسي مستحكم و مقتدر را تشكيل مي دهند چرا كه هر قدر مجلس خبرگان قوي تر، معتمدتر، پر بصيرت تر و پايدارتر باشد مصالح ملت و آينده كشور بيشتر تضمين مي شود.
ايشان شوراهاي اسلامي شهر و روستا را نيز انتخاباتي مهم و مظهر مردم سالاري دانستند و افزودند: مسؤولان بايد همه تلاش خود را بكار گيرند تا انتخابات خبرگان و شوراهاي اسلامي، سالم، كامل، بي عيب و نقص و بدون حرف و حاشيه برگزار شود.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم آرامش در فضاي انتخاباتي كشور، نامزدها، گروه ها، جناح ها و دست اندركاران تبليغات انتخاباتي را به پرهيز از برخوردهاي تخريبي فراخواندند و افزودند تبليغات در حد متعارف و بدون اسراف لازم است اما تخريب و اهانت كه جزو رسوم زشت انتخابات در برخي كشورهاي غربي است نبايد صورت پذيرد تا مردم در فضايي آرام و با شناخت كافي نامزدهاي خود را در مجلس خبرگان و شوراها انتخاب كنند.
ايشان در بخش ديگري از خطبه دوم نماز عيد سعيد فطر سرشماري عمومي را كه از ششم آبان در سراسر كشور شروع مي شود رويدادي مهم خواندند و با اشاره به تأثير تعيين كننده آمار و اطلاعات صحيح در برنامه ريزيها افزودند: هر قدر مردم در سرشماري عمومي همكاري بيشتري كنند و اطلاعات دقيق تري جمع آوري شود امكان موفقيت برنامه هاي آباداني و سازندگي كشور بيشتر خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين وحدت و اتحاد را نياز مبرم امت اسلام به ويژه در فلسطين، عراق و لبنان دانستند و تأكيد كردند: وحدت تنها راه حل مشكلات منطقه است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /